Algemene voorwaarden, privacyverklaring e.d.
Flow of Love is aangesloten bij het Collectief Alternatief Therapeuten (CAT). Dit betekent dat naast de onderstaande voorwaarden e.d. Flow of Love zich ook houdt aan de protocollen en gedragscode e.d. die vanuit het CAT worden uitgedragen. Tevens verzorgen zij ook de klachtregeling e.d. Klik daarvoor hieronder op de bestanden voor de verschillende documenten.
VOORWAARDEN:
Algemene voorwaarden:
Flow of Love is geenszins verantwoordelijk voor beschadiging, diefstal of verlies van persoonlijke goederen.
De cliënt wordt geacht om volledige informatie te verstrekken over zijn/haar geestelijke en fysieke gesteldheid voor aanvang van de behandeling en/of workshop. Dit i.v.m. de contra-indicaties die aanwezig kunnen zijn en de daarbij horende risico's wanneer deze genegeerd worden.
Verzwijgt de cliënt doelbewust deze contra-indicaties en blijkt dat hij/zij hier klachten door krijgt, dan is Flow of Love hier niet voor aansprakelijk en zal de behandeling onmiddellijk stopgezet worden.
De behandelingen zijn geenszins een vervanging van de reguliere medische en/of psychologische wetenschap, ga dus met (ernstige) klachten ook altijd naar een arts!
Het staat Flow of Love te allen tijden vrij om, bij twijfel of de behandeling wel passend is, deze stop te zetten en/of te weigeren.
Klachten & geschillen:
Sinds 1 januari 2017 is het verplicht om je als ZZP’er in de zorg aan te sluiten bij een klachten- en geschillencommissie (wet WKKGZ). Dit geldt dus ook voor de alternatieve geneeswijzen en (energetisch) masseurs. Uiteraard voldoe ik ook aan deze verplichting. Ik ben aangesloten bij Solopartners. Zie de onderstaande PDF-documenten voor alle informatie/voorwaarden e.d. Uiteraard hoop ik niet dat het ooit zo ver hoeft te komen om van deze regeling gebruik te maken. Heb je een klacht? Mail dan naar: info@flowoflove.nl
Voor klachten & Geschillen die binnen de alternatieve geneeskune vallen:
GAT Geschillencommissie.
Voor klachten & Geschillen die buiten de alternatieve geneeskunde vallen:
Solopartners.
Voorwaarden & contra-indicaties (energetische) massages:
Voorbereiding & tips:
- Neem vooraf eventueel een warme douche voor extra ontspanning.
- Zorg dat je niet met een lege maag aankomt, maar eet ook niet te zwaar, dit is niet prettig. Wil je echt niet eten, of lukt het niet, neem dan iets mee wat je erna kunt eten, zodat je wat extra energie binnenkrijgt. Je lichaam is namelijk hard aan het werk om alles te verwerken en de afvalstoffen af te voeren.
- Laat je nooit masseren door iemand die je niet vertrouwt, vertrouw hierbij op je eigen gevoel.
- Zorg voor een goede lichaamshygiëne.
- Beantwoord de vragen over fysieke & mentale gezondheid en evt. medicijngebruik van de masseur volledig en naar waarheid. Dit kan klachten/problemen tijdens of na de behandeling voorkomen.
- Doe alle sieraden af.
- Adem, wanneer je ligt 3x goed in en uit.
- Concentreer je erop dat je lichaam zwaar wordt en goed contact maakt met de ondergrond.
- Probeer je te concentreren op de handen van de masseur en geniet van de bewegingen.
- Probeer zo min mogelijk te praten.
- Geef aan wanneer je iets als niet prettig ervaart.
- Probeer niet te helpen wanneer er een arm of been wordt opgetild, dit gaat ten koste van je ontspanning.
- Neem na afloop van de massage voldoende rust & drink veel water om alle vrijgekomen afvalstoffen uit het lichaam af te voeren. Drink je onvoldoende water, dan kan het zijn dat je hoofdpijn krijgt.
- Wanneer je voldoende drinkt, maar je toch hoofdpijn krijgt: eet dan iets zouts om zo de afgevoerde mineralen weer aan te vullen.
- De massages zijn gericht op ontspanning en zijn in geen beding van erotische aard. Welke toespeling dan ook van dien aard wordt niet geapprecieerd en zal tot gevolg hebben dat de cliënt niet behandeld kan worden of dat de behandeling onmiddellijk stopgezet wordt.
Wanneer wel masseren:
Bij de volgende lichamelijke aandoeningen:
- Bij spier- en skeletaandoeningen.
- Houdingsaandoeningen.
- Circulatieaandoeningen.
- Ademhalingsaandoeningen.
- Spijsverteringsaandoeningen.
- Huidaandoeningen.
- Verzachting van pijn.
Bij de volgende emotionele klachten:
- Nervositeit, stress, spanningen.
- Slaapproblemen.
- Depressieve gevoelens/neerslachtigheid.
Bij de volgende psychologische klachten:
- Wanneer je teveel in je hoofd zit en niet goed meer voelt wat je lichaam je wil vertellen.
- Je vindt het moeilijk om verantwoording te nemen voor je gezondheid en geluk.
- Overgevoeligheid/aversie tegen aanrakingen (door traumatische ervaringen).
Bij de volgende energetische klachten:
- Vermoeidheid.
- Stress/spanning.
- Blokkades in de Qi-stroom.
Wanneer niet (of gedeeltelijk) masseren?
Totale contra-indicatie:
- Bij totale uitputting door een ziekte en wanneer de cliënt lijdt aan of herstelt van een virusinfectie.
- Extreme vermoeidheid.
- Slechte algehele gezondheid/te veel pijn.
- Koorts of een besmettelijke ziekte.
- Hoge bloeddruk.
- Trombose.
- Artritis of artrose (tijdens de ontstekingen).
- Kanker (tijdens de behandelperiode).
- Bij een besmettelijke huidaandoening zoals herpes, schurft of wratten.
- Nog niet volledig geheeld littekenweefsel (bijv. na een operatie).
- Bij een ontsteking van een groot gebied wat direct medisch ingrijpen vereist.
- Wanneer de cliënt onder invloed is van alcohol of drugs.
Plaatselijke contra-indicatie (u kunt wel (gedeeltelijk) gemasseerd worden):
- De plaats van een recente breuk, verrekking of verstuiking.
- Plaatsen met huidproblemen (bijv. spataderen, gevoelige of ontstoken gebieden).
- Ongewone zaken als bulten, blauwe plekken, massa's moedervlekken etc.
- Diepe druk in onderrug en binnenkant van de benen bij zwangerschap.
- Wanneer de lymfe deels of geheel zijn verwijderd bij de cliënt.
- Zwemmerseczeem of kalknagels.
- Wratten.
- Besmettelijke huidinfectie.
- Operatief te behandelen aandoeningen.
Medische contra-indicatie:
- Ernstige medische aandoeningen zoals kanker, hartstoornissen, trombose of ernstige andere aandoening die door een arts behandeld wordt en die massage afraadt.
- De eerste 14 weken van een zwangerschap geen massage.
- Rond plaatsen van een net gekregen injectie. Massage kan de opnamesnelheid verhogen.
Relatieve contra-indicaties:
- Hoge bloeddruk: wanneer deze onder controle is d.m.v. medicatie, kan er door aanpassing van druk wel gemasseerd worden.
- Hartafwijkingen: raadpleeg eerst uw arts voor advies.
- Maag-en darmzweren: raadpleeg eerst uw arts voor advies.
- Buikmassage bij menstruatie of net na een maaltijd: een stevig buikmassage is niet prettig wanneer u menstrueert of net gegeten hebt. Door aanpassing van druk kan er wel gemasseerd worden. Geef dit dus duidelijk aan van te voren.
Nazorg: wat kun je voelen/ervaren na een (energetische) massage?
Soms kunnen klachten eerst verergeren of ontstaan er klachten, voordat ze definitief geheeld worden. Dit is normaal. Denk daarbij aan de volgende verschijnselen/klachten:
- Je voelt je ontspannen en rustig, loom/slaperig gevoel.
- De slaap wordt dieper en intenser.
- De huid wordt actiever, meer transpireren, ontstaan van puistjes.
- De nieren scheiden meer urine af. Deze kan zelfs troebel zijn en meer ruiken.
- Ontlasting kan meer en vaker zijn, meer onaangenaam ruiken, sluimerig zijn en meer darmgas.
- De keel, neus en bronchiën worden gereinigd.
- Bij vrouwen kan meer witte vloed ontstaan.
- Er kan een koortsvlaag optreden, dit is het verbranden van afvalstoffen. In dit geval is koorts geen ziektesymptoom.
- Oude ziekten die vroeger niet goed genezen zijn, of onderdrukt zijn door medicijnen, kunne voor korte tijd weer de kop op steken en uiteindelijk genezen.
- Door te weinig water te drinken na de behandeling, kan hoofdpijn en/of misselijkheid optreden, dit komt door het ophopen van afvalstoffen en het niet goed afvoeren van de afvalstoffen.
- Vermoeidheid, duizeligheid, het gevoel dat je ‘er niet helemaal bij bent’.
- Spierpijn, stijfheid van de spieren.
- Schommeling in bloedsuikerspiegel/hormoonhuishouding.
- Energiek gevoel, alsof je ‘er weer flink tegenaan kunt’.
- Meer/minder eetlust.
- Misselijkheid.
- Veranderende gevoelens op allerlei gebieden/opkomende emoties.
- Verbetering van huid- en weefselspanning.
Wanneer je bovenstaande verschijnselen hebt (of andere) en je twijfelt, neem dan contact op met de praktijk voor nazorg en verder advies. Wanneer de klachten ondanks dat niet afnemen of juist verergeren, wacht dan niet af en neem contact op met een (regulier) arts, er is dan iets anders aan de hand.
Betalingsvoorwaarden:
De betalingen kunnen contant afgerekend worden, voorafgaand aan de workshop en/of na de behandeling.
Tevens is het mogelijk om te betalen met pin. Voor zakelijke klanten is het ook mogelijk om te werken met een factuur. Geef dit dan aan bij het maken van een afspraak.
Bij verhindering of ziekte, dit zo spoedig mogelijk laten weten. Restitutie van betalingen is mogelijk voor een behandeling tot 24u van te voren, bij een workshop tot 1 week van te voren. Daarna zullen de gemaakte onkosten in rekening worden gebracht. Bij een behandeling op afspraak is dit het volledige bedrag, bij een workshop is dit de helft van de cursuskosten.
==================================================================================================
Voorwaarden & contra-indicaties healing & workshops:
Voorbereiding & tips
- Neem vooraf eventueel een warme douche of bad voor extra ontspanning.
- Laat je nooit behandelen door iemand die je niet vertrouwt. Vertrouw hierbij op je eigen gevoel.
- Beantwoord de vagen over fysieke & mentale gezondheid en evt. medicijngebruik van de behandelaar volledig en naar waarheid. Dit kan klachten/problemen tijdens of na de behandeling voorkomen.
- Doe alle sieraden af.
- Adem wanneer je ligt, 3x goed in en uit.
- Concentreer je erop dat je lichaam zwaar wordt en goed contact maakt met de ondergrond.
- Volg de aanwijzingen van de behandelaar en geef je over aan de behandeling. Je hoeft alleen maar ontspannen te liggen.
- Probeer zo min mogelijk te praten. Beantwoord hooguit de vragen vanuit de behandelaar.
- Geef aan wanneer je iets als niet prettig ervaart.
- Neem na de behandeling voldoende rust en drink veel water om alle vrijgekomen afvalstoffen uit het lichaam af te voeren. Drink je onvoldoende water, dan kan het zijn dat je hoofdpijn krijgt.
- Wanneer je voldoende drinkt, maar je toch hoofdpijn krijgt, eet dan iets zouts om zo de afgevoerde mineralen weer aan te vullen.
Contra-indicaties:
Wanneer wel behandelen:
Bij de volgende fysieke oorzaken:
- Hoofdpijn.
- Migraine.
- Vermoeidheid.
- Herstel van ziekte.
- ADHD/ADD.
- Autisme.
- Nieuwetijdskinderen/hoog gevoeligheid.
- Allerlei aandoeningen/ziektes en pijnklachten.
Bij de volgende emotionele/psychologische klachten:
- Stress, spanningen,
- Angsten, nervositeit.
- Slaapproblemen.
- Emotionele blokkades.
- Negatief zelfbeeld, negatieve gedachten (-patronen).
- Depressieve gevoelens/neerslachtigheid.
- Wanneer je teveel in je hoofd zit en niet goed meer weet wat je lichaam je wil vertellen.
- Je vindt het moeilijk verantwoording te nemen voor je gezondheid en geluk.
- Overgevoeligheid/aversie tegen aanrakingen (door traumatische ervaringen).
- Traumaverwerking.
Bij de volgende energetische klachten:
- Vermoeidheid.
- Blokkades in de energiestromen.
- Meridiaan reiniging.
- Chakra reiniging.
- Herstelt de algehele balans in je leven.
- Biedt antwoorden en inzicht op vragen, brengt bewustzijn daar waar nodig.
Wanneer niet behandelen:
- Bij epilepsie.
- Wanneer je een pacemaker hebt.
- Bij (ernstige) psychiatrische aandoeningen, zoals psychoses, schizofrenie e.d.
- Wanneer je onder invloed bent van alcohol of drugs.
Overige opmerkingen:
Wanneer je voor jezelf hebt besloten om een workshop, training, inwijding of healing te volgen/ontvangen, wordt dit al in gang gezet in de energie. je kunt daardoor van te voren al allerlei verschijnselen waarnemen. Wees gerust, dit is normaal. Je lichaam bereidt zich (met behulp van de helpers uit de spirituele wereld) al voor op hetgeen staat te gebeuren. Je kunt bijvoorbeeld vermoeidheid, emotionele schommelingen, grieperig gevoel, vermeerderde of verminderde eetlust e.d. ervaren. Zie het als een blessing, er staat een transformatie te gebeuren. Voel/ervaar je (nog) niets, dan is er niets aan de hand, er vindt bij eenieder healing en transformatie plaats op de manier die bij hem/haar past.
Nazorg:
Soms kunnen klachten eerst verergeren of ontstaan er klachten, voordat ze definitief geheeld worden. Dit is normaal. Denk daarbij aan de volgende verschijnselen/klachten:
- Je voelt je ontspannen en rustig, loom/slaperig gevoel.
- De slaap wordt dieper en intenser. Of je kunt juist wat onrustiger slapen, meer dromen.
- Gevoel van warmte of kou (of een afwisseling hiervan).
- Gevoel van de energiestromen door je heen, tintelingen e.d.
- De huid wordt actiever, meer transpireren, ontstaan van puistjes.
- De nieren scheiden meer urine af. Deze kan zelfs troebel zijn en meer ruiken.
- Ontlasting kan meer en vaker zijn, meer onaangenaam ruiken, sluimerig zijn en meer darmgas.
- De keel, neus en bronchiën worden gereinigd.
- Er kan een koortsvlaag optreden, dit is het verbranden van afvalstoffen. In dit geval is koorts geen ziektesymptoom.
- Oude ziekten die vroeger niet goed genezen zijn, of onderdrukt zijn door medicijnen, kunnen voor korte tijd weer de kop op steken en uiteindelijk genezen.
- Door te weinig water te drinken na de behandeling, kan hoofdpijn en/of misselijkheid optreden, dit komt door het ophopen van afvalstoffen en het niet goed afvoeren van de afvalstoffen.
- Vermoeidheid, duizeligheid, het gevoel dat je ‘er niet helemaal bij bent’.
- Spierpijn, stijfheid van de spieren.
- Schommeling in bloedsuikerspiegel/hormoonhuishouding.
- Energiek gevoel, alsof je ‘er weer flink tegenaan kunt’.
- Meer/minder eetlust.
- Misselijkheid.
- Veranderende gevoelens op allerlei gebieden/opkomende emoties.
Wanneer je bovenstaande verschijnselen hebt (of andere) en je twijfelt, neem dan contact op met de praktijk voor nazorg en verder advies. Wanneer de klachten ondanks dat niet afnemen of juist verergeren, wacht dan niet af en neem contact op met een (regulier) arts, er is dan iets anders aan de hand.
Betalingsvoorwaarden:
De betalingen kunnen contant of per pin afgerekend worden, na afronding van de behandeling. Zakelijke klanten kunnen ook een factuur ontvangen, geef dit dan aan bij het maken van een afspraak.
T.a.v. workshops/cursussen/trainingen geldt een aanbetalingsplicht vooraf per bank. Deze aanbetaling is niet restitueerbaar. De betaling van de overige som, dient vooraf aan de workshop/training betaald te zijn, anders wordt u van deelname uitgesloten.
Bij verhindering of ziekte, dit zo spoedig mogelijk laten weten. Restitutie van betalingen is mogelijk voor een behandeling tot 24u van te voren. Bij een workshop is dit tot 4 weken van te voren het hele bedrag, minus de aanbetaling, tot 1 week van te voren is dit 50% van het gehele bedrag en bij minder dan 1 week van te voren, wordt het gehele bedrag in rekening gebracht.
===================================================================================================
PRIVACYVERKLARING
Bij Flow of Love hechten we zeer veel belang aan uw privacy en de vertrouwelijkheid ervan. Dat is de reden waarom we uw data met de grootste zorg behandelen. Door de wijzigingen in de reglementering m.b.t. de bescherming van persoonsgegevens die in voege zullen treden op 25 mei 2018 is ons Privacybeleid bijgewerkt. We nodigen u uit om dit beleid even door te nemen zodat u op de hoogte bent van uw rechten en van de belangrijkste punten ter zake.
Korte Samenvatting
Er wordt vertrouwelijk met uw gegevens omgegaan.
Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt.
Gegevens bestaande uit:
Persoonlijke readingen & healingen worden maximaal een jaar bewaard
De gegevens die via de verkoop van artikelen worden ingevuld, worden automatisch 5 jaar bewaard.
Persoonlijke gegevens als:
Naam en e-mailadres worden gebruikt voor mijn nieuwsbrief, delen van blog of speciale aanbiedingen
Betaalgegevens
Deze worden gedeeld met mijn boekhouder en de belastingdienst i.v.m. administratie van mijn praktijk.
PRAKTIJKGEGEVENS
Praktijk Flow of Love
Groenmarkt 13
4331 BH Middelburg
E-mail: info@flowoflove.nl
Website: www.flowoflove.nl
KvK: 67819877
BTW nummer: NL001788209B44
NL62 KNAB 0259 6030 90
t.n.v. Flow of Love
Indien u een afspraak wilt wijzigen c.q. afzeggen, dan kan dit tot uiterlijk 24 uur voor de oorspronkelijk overeengekomen datum.
Helaas ben ik genoodzaakt voor niet of niet tijdig afgezegde afspraken het volledige bedrag van de sessie in rekening te brengen. Cliënt dient de betaling van deze geannuleerde afspraak te hebben gedaan alvorens de nieuwe afspraak plaatsvindt.
===================================================================================================
Privacyverklaring Avg
Flow of Love, gevestigd Groenmarkt 13, 4331 BH Middelburg, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Contactgegevens:
Website: www.flowoflove.nl
Mail: info@flowoflove.nl
Functionaris Gegevensbescherming van Flow of Love: Leona Vreugdenhil
Persoonsgegevens die wij verwerken
Flow of Love verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
Flow of Love verwerkt de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens van jou:
- Voor- en achternaam
- Geboortedatum
- Geboorteplaats
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Locatiegegevens
- Bankrekeningnummer
- Gezondheid
Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
Flow of Love verwerkt jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- Opleidingen, cursussen, workshops
- Healingen en/of privé sessies
- Verkoop en versturen van artikelen
- Nieuwsbrief, blog of speciale aanbiedingen, hiervoor worden e-mailadres en naam gebruikt.
Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
We bewaren persoonsgegevens 1 jaar en verkoopgegevens 5 jaar via geautomatiseerde systemen.
Delen van persoonsgegevens met derden
Flow of Love verstrekt uitsluitend gegevens aan derden om te voldoen aan een wettelijke verplichting zoals de belastingdienst als hierom gevraagd wordt.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Flow of Love gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op je privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op jouw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en jouw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door Flow of Love en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken in een computerbestand naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen. Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of bezwaar op de verwerking van jouw persoonsgegevens sturen naar info@flowoflove.nl
Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vragen wij jou een kopie van je identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op jouw verzoek . Flow of Love wil je er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Flow of Love neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via dequest@live.nl
Flow of Love verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.
Flow of Love bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld.
Algemene voorwaarden bestellingen in de webshop:
Algemene Voorwaarden
A: Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden voor consumenten webwinkel.
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Betaling
Artikel 15 – Klachtenregeling
Artikel 16 – Geschillen
Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon (hij of zij, hierna te noemen ‘hij’) die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
Dag: kalenderdag;
Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping.
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Flow of Love
Handelend onder de naam Sjerpa-Gems
Vestigings- en bezoekadres: Gerbrandijlaan 21 4333 BG Middelburg
Telefoonnummers: 0031 (0)6 49493487
Bereikbaarheid: ma. di. wo. do. vr. van 10.00 tot 17.00 uur
Email: info@flowoflove.nl
Kamer van Koophandel: 67819877
BTW-nr: NL 001788209 B44
IBAN-bankrekeningnummer: NL62 KNAB 0259 6030 90
Bankrekeninghouder: Flow of Love
SWIFT-code / BIC-code: KNABNL2H
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld, hetzij schriftelijk, hetzij digitaal, hetzij via een verwijzing naar de website www.sjerpa-gems.com waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen. Op verzoek van de consument kunnen de algemene voorwaarden langs elektronische weg of op andere wijze worden toegezonden.
- De consument dient bij het aangaan van de overeenkomst aan te geven dat hij op de hoogte is van en akkoord gaat met de algemene voorwaarden; anders is het aangaan van de overeenkomst niet mogelijk.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 – Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud, tenzij erbij vermeld wordt dat de weergave kan afwijken. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, hetzij schriftelijk, hetzij digitaal, hetzij via een verwijzing naar de website van de ondernemer waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen, meesturen:
- het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer en het emailadres waar de consument met klachten terecht kan;
- een overzicht van de bestelling met daarin de productnaam, het aantal en de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
- een factuur.
- In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij producten:
- De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
- De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag dat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of, indien de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde die niet de vervoerder is, het product waarop het herroepingsrecht van toepassing is, heeft ontvangen. De ondernemer mag een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
- De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager wordt geleverd alleen ontbinden gedurende de tijd tussen het aangaan van de betreffende overeenkomst en de daadwerkelijke levering ervan. Indien de dienstenovereenkomst en/of een overeenkomst voor levering van digitale inhoud reeds is uitgevoerd, dan is het herroepingsrecht niet meer van toepassing.
- De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
- De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
- Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
- Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
- De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, indien verzegeld met niet-verbroken zegel, indien vacuüm verpakt met intacte vacuüm afsluiting, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts heeft gehanteerd en geïnspecteerd zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
- Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
- De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
- Indien de reclame over een levering door ondernemer gegrond geacht wordt, heeft de consument alleen recht op creditering tot ten hoogste de factuurwaarde van de geleverde producten of vervanging of aanvulling van het gekochte. Er bestaat geen recht op schadevergoeding.
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
- De ondernemer vergoedt aan de consument de factuurwaarde van het product waarop het herroepingsrecht van toepassing is onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de ondernemer de geretourneerde goederen ontvangen heeft en deze retournering gemeld wordt op het hoofdkantoor. De ondernemer is gerechtigd om niet berekende verzendkosten bij de levering van de bestelling te verrekenen met de factuurwaarde van de geretourneerde goederen, indien het totaalbedrag van de bestelling na retournering van (een gedeelte van) de producten uitkomt onder het bedrag dat geldt voor kosteloze of gereduceerde verzending door de ondernemer.
- De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode of terugbetaling via hetzelfde betaalmiddel niet meer mogelijk is. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, hetzij schriftelijk, hetzij digitaal, hetzij via een verwijzing naar de website van de ondernemer waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen, heeft vermeld:
- Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
- Dienstenovereenkomsten, na aanvang van de uitvoering van de dienst;
- Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
- Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
- Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- Producten die na levering beschadigd zijn of andere gebreken vertonen waardoor zij onverkoopbaar geworden zijn;
- Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
- Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager.
Artikel 11 – De prijs
- De genoemde prijzen zijn onder voorbehoud van type- en drukfouten en van systeemfouten in de website van de ondernemer.
- De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn in Euro’s en inclusief btw, tenzij anders vermeld.
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
- In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
- deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
- de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
- De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
- Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
- Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 13 – Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd.
- De ondernemer behoudt zich het intellectuele eigendomsrecht voor van alle informatie en gegevens die geleverd worden bij diensten of digitale inhoud die hetzij wel, hetzij niet op een materiële drager is geleverd.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt. Bij foutieve vermelding van het leveringsadres door de consument is de ondernemer niet gehouden aan restitutie van het door consument betaalde bedrag indien de bestelling niet in het bezit komt van de consument.
- Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft hierbij geen recht op eventuele schadevergoeding ontstaan door het niet tijdig leveren van het product.
- Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode of terugbetaling via hetzelfde betaalmiddel niet meer mogelijk is. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
- In afwijking van het vorige lid berust het risico van beschadiging en/of vermissing van producten bij de consument indien deze aan de vervoerder toestemming heeft gegeven om het pakketje onbeheerd achter te laten op een met de vervoerder afgesproken plek rondom het als plaats van levering aan de ondernemer kenbaar gemaakte adres, of op een plaats elders.
- De ondernemer is gerechtigd een bestelling, hetzij van product(en) in één levering, hetzij van meerdere producten met een verschillende levertijd, zonder opgave van redenen te weigeren.
Artikel 14 – Betaling
Verkoop geschiedt d.m.v. vooruitbetaling. De consument kan geen rechten doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
Artikel 15 – Klachtenregeling
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- De consument dient de ondernemer in ieder geval gedurende een redelijke termijn de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 16 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Download:
Levering
Bestellingen die op werkdagen vóór 15.00 uur gedaan worden zullen wij doorgaans nog dezelfde dag bij de vervoerder aanbieden. Als plaats van levering geldt het adres dat je kenbaar hebt gemaakt bij de overeenkomst. Indien je een ophaalpunt als afleveringsadres hebt opgegeven, dan zullen we het product daar laten bezorgen. Zorg dat je je legitimatiebewijs bij je hebt bij het afhalen, anders kan de medewerker het niet meegeven. De maximale bewaartermijn op een ophaalpunt is 7 dagen. Na de maximale bewaartermijn wordt je pakketje automatisch teruggestuurd en wordt de overeenkomst ontbonden.
Let op: indien je aan de vervoerder toestemming hebt gegeven om het pakketje onbeheerd achter te laten op een met de vervoerder afgesproken plek rondom het als plaats van levering kenbaar gemaakte adres bij de overeenkomst, of op een plaats elders, ligt het risico van beschadiging en/of vermissing van producten bij jou. (Lees verder in de Algemene Voorwaarden).
Retourneren
Je kunt een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Neem a.u.b. binnen deze periode contact met ons op voor de manier van terugzending.
Je dient het product terug te zenden met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, indien verzegeld met niet-verbroken zegel, indien vacuüm verpakt met intacte vacuüm afsluiting, en conform de door ons verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Het uitgangspunt hierbij is dat je het product slechts hebt gehanteerd en geïnspecteerd zoals je dat in een winkel zou mogen doen. (Lees verder in de Algemene Voorwaarden).
Terugbetaling
Na ontbinding van de overeenkomst zal het bedrag dat de je betaalt hebt voor het product (indien van toepassing minus 1x kosten voor verzending of terugzending) via hetzelfde betaalmiddel dat je gebruikt hebt zo spoedig mogelijk terugbetaald worden, tenzij je instemt met een andere methode of terugbetaling via hetzelfde betaalmiddel niet meer mogelijk is. (Lees verder in de Algemene Voorwaarden).
Privacy- en Cookiebeleid
Sjerpa-Gems (hierna te noemen: Ondernemer) hecht groot belang aan de privacy van haar cliënten en van de gebruikers van haar website/webshop. Om uw privacy zo goed mogelijk te waarborgen hanteren wij een aantal kernwaarden:
Informeren – Wij willen u zo goed mogelijk informeren hoe en waarom wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze privacyverklaring.
Verzameling beperken – Wij letten erop dat onze verzameling van persoonsgegevens beperkt blijft tot alleen datgene wat echt nodig is voor uw voor de goede werking van de website/webshop en voor de uitvoering van de door u gevraagde diensten.
Geen marketing op basis van persoonsgegevens – Wij geven persoonsgegevens niet uit handen aan derden voor marketingdoeleinden. Wij sturen u na toestemming uitsluitend onze eigen nieuwsbrief (ongeveer 1 keer per maand).
Beveiligen – Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen en eisen dat ook van partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken.
Recht van inzage, correctie, verwijdering en overdraagbaarheid – Wij respecteren uw recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren, te verwijderen of over te dragen aan anderen. Indien u van dit recht gebruik wilt maken dan kunt u contact opnemen via info@flowoflove.nl.
In deze privacyverklaring kunt u lezen hoe wij deze kernwaarden in de praktijk brengen en uw recht op privacy respecteren en beschermen.
Persoonsgegevens
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot u als individu, zoals bijvoorbeeld naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres, IP-adres en andere gegevens die uniek zijn voor u, zoals bij online bestellingen of uw bestelgeschiedenis.
Verantwoordelijke voor persoonsgegevens
Ondernemer is verantwoordelijk voor het beheren van uw persoonsgegevens. Functionarissen: L. Vreugdenhil (info@flowoflove.nl) & E. Hijman (info@puntvandeziel.com)
Gebruik van persoonsgegevens
Door het gebruiken van onze website/webshop en de daarop beschikbare diensten, laat u bepaalde gegevens bij ons achter. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door u worden opgegeven (bijvoorbeeld bij een consult of bij een online bestelling) of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken, zoals bijvoorbeeld wanneer iemand een bestelling in onze webshop plaatst met vermelding van uw naam en/of uw afleveradres. De servers die worden gebruikt om persoonlijk identificeerbare informatie op te slaan worden bewaard in een beveiligde omgeving. Op grond van de wet moeten wij de gegevens gerelateerd aan een bestelling 7 jaar bewaren.
De gegevens die wij via onze website/webhop verzamelen/verkrijgen zijn afhankelijk van de dienst die u gebruikt:
Inschrijving nieuwsbrief
- E-mailadres
- Voornaam
- Achternaam
De gevraagde gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het versturen van onze eigen nieuwsbrieven. U kunt zich te allen tijde afmelden voor onze nieuwsbrief door de “unsubscribe” instructies in het e-mailbericht te volgen.
Webshop bestellingen
- Aanhef
- Voornaam
- Achternaam
- E-mailadres
- Land
- Postcode
- Staat/provincie
- Stad
- Adres
- Telefoonnummer
- Betalingsgegevens
- IP-adres
De gevraagde gegevens worden gebruikt voor het factureren, betalen en uitvoeren van uw bestelling, de telefonische bereikbaarheid bij eventuele vragen over uw bestelling, de verzending via Post.NL (Nederland) en het toesturen van een e-mailbericht met trackinglink door Post.NL. We maken gebruik van extern credit card en payment processing bedrijf Mollie (met een beveiligde site voor financiële transacties) om betalingen te verwerken en uw betaling aan de desbetreffende bestelling te koppelen. Het is aan deze providers niet toegestaan om persoonlijk identificeerbare informatie te gebruiken, behalve voor het verstrekken van de door ons gevraagde diensten.
Aanmaken van een account tijdens een webshop bestelling
- Aanhef
- Voornaam
- Achternaam
- E-mailadres
- Land
- Postcode
- Staat/provincie
- Stad
- Adres
- Telefoonnummer
- Betalingsgegevens
- IP-adres
De gevraagde gegevens worden gebruikt voor het aanmaken van uw account; het inloggen op uw account, het bijhouden van door u aangegeven voorkeuren en het uitvoeren van overige door u gevraagde diensten. Wij bewaren de gegevens in uw account zolang u actief klant bij ons bent. Als u 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al uw gegevens. Daarnaast kunt u op ieder moment een verzoek doen om de gegevens in uw account te laten verwijderen. Neem hiervoor a.u.b. contact op via info@flowoflove.nl
- Gegevens voor communicatieve doeleinden
- Mobiel nummer
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Hoe hebt u van ons gehoord
- Toestemming voor e-mailontvangst van nieuwsbrief: ja/nee
Uw telefoongegevens worden gebruikt om u te kunnen bereiken bij last-minute veranderingen in consulttijdstippen en bij beantwoording van vragen uwerzijds. Uw e-mailadres wordt gebruikt voor het sturen van facturen, afspraakbevestigingen en –reminders en beantwoording van vragen uwerzijds. Bij inschrijving voor de nieuwsbrief wordt uw e-mailadres uitsluitend voor onze eigen nieuwsbrief gebruikt.
Social Media
Als u Social Media zoals Facebook gebruikt, kunt u via ‘like en share’ knoppen op de Facebookpagina van Ondernemer artikelen die u leuk, nuttig of handig vindt met vrienden delen op uw Social Media account. Ondernemer heeft geen toegang tot uw Social Media account. Wij raden u aan om het privacy beleid van de Social Media partijen waar u een account heeft goed door te nemen zodat u weet hoe uw gegevens worden gebruikt en hoe u uw instellingen kunt aanpassen.
Gebruik van cookies
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers of die van de betreffende derde partijen teruggestuurd worden.
Via onze website worden cookies geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de Analytics dienst. Deze dienst houdt bij en maakt rapportages over hoe bezoekers de website gebruiken. De informatie die Google verzamelt wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Wij hebben geen invloed op het gebruik van de data door Google en/of derden. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien zij hiertoe wettelijk worden verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Leest u de privacyverklaring van Google (welke regelmatig kan wijzigen) om te lezen wat zij met uw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken. De informatie die door Google wordt verzameld, wordt overgebracht naar en opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Google stelt zich te houden aan de Privacy Shield principles en is aangesloten bij het Privacy Shield-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van gegevens.
Gebruik van permanente cookies
Met behulp van permanente cookies bent u te herkennen bij een nieuw bezoek aan onze website. De website kan daardoor speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld. Hierdoor hoeft u niet steeds uw voorkeuren te herhalen waardoor u dus tijd bespaart en een prettiger gebruik van onze website kunt maken. Permanente cookies kunt u verwijderen via de instellingen van uw browser.
Gebruik van sessie cookies
Met behulp van sessie cookies is te zien welke onderdelen van de website u met dit bezoek hebt bekeken. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra u uw webbrowser afsluit.
Verstrekking gegevens aan derden
Uw gegevens worden uiterst zorgvuldig beheerd. Uw gegevens worden dan ook uitdrukkelijk niet aan derden verstrekt, anders dan externe dienstverleners die direct betrokken zijn bij de uitvoering van de overeenkomst tussen u en ons en die hiertoe een verwerkersovereenkomst met ons hebben afgesloten, of tenzij enige wettelijke bepaling ons hiertoe verplicht. Wij delen alleen die gegevens met externe dienstverleners die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen uw gegevens niet aan deze externe dienstverleners of aan andere derde partijen.
Deze direct betrokken externe dienstverleners zijn:
- PostNL (Logistieke partner: NAW-gegevens, tel.nr. buitenland bij niet thuis, e-mailadres voor trackingcode)
- WordPress (Website/webshop-administratie: alle gegevens die u zelf invult en die betrekking hebben op uw bestelling)
- Mailchimp (Implimentatie van e-mailadressen vanuit Salonized, uitsluitend voor nieuwsbrieven van Ondernemer)
(Nog aanvullen met Mollie/Moneybird/Hostnet etc.).
Opslag gegevens
Wij slaan uw gegevens op binnen de Europese Economische Ruimte (“EER”). Het kan echter voorkomen dat bepaalde gegevens die we verzamelen, worden doorgegeven aan of opgeslagen op een bestemming buiten de EER, bijvoorbeeld omdat een van onze externe dienstverleners daar gevestigd is. Wanneer hiervan sprake is dan gebeurt dit op een veilige en rechtmatige manier.
Beveiliging
Wij nemen beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te beperken. Mocht er desondanks toch een data-lek ontstaan, dan zijn wij verplicht de Autoriteit Persoonsgegevens (en in sommige gevallen uzelf) hiervan op de hoogte te stellen. Wij houden statistieken bij voor eigen gebruik, maar dit gebeurt te allen tijde geheel geanonimiseerd en deze statistieken worden alleen gebruikt door de directie van Sjerpa-Gems en niet aan derden doorgegeven.
Bewaartermijn
Uw persoonsgegevens worden nooit langer bewaard dan nodig is voor de in deze privacyverklaring of op de website omschreven doelen, behoudens de gevallen waarin enige wettelijke verplichting zich verzet tegen verwijdering van de persoonsgegevens. Bij webshop bestellingen geldt dat als u 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd wij al uw gegevens zullen verwijderen. Daarnaast kunt u op ieder moment een verzoek doen om de gegevens in uw account te laten verwijderen. Neem hiervoor a.u.b. contact op via info@flowoflove.nl
Websites van derden
Deze privacyverklaring is alleen van toepassing op onze eigen website, niet op die van anderen. Indien u door middel van links die met onze website verbonden zijn op websites van derden terechtkomt kunnen wij niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier omgaan met persoonsgegevens die u zelf bij hen achterlaat. Wij raden u aan de privacyverklaring van deze websites/webshops te lezen alvorens van deze websites/webshops gebruik te maken.
Wijzigingen in deze privacyverklaring
Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze verklaring. Het verdient aanbeveling om deze verklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent. Deze privacyverklaring is voor het laatst gewijzigd op 06-03-2023
Rechten met betrekking tot uw gegevens
Indien u gebruik wenst te maken van onderstaande rechten dan kunt u dit aanvragen bij onze functionaris Gegevensbescherming. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.
Recht op informatie – U heeft het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan en welke rechten u in dat verband kunt uitoefenen. In dit privacy-beleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van u verzamelen en hoe wij met uw gegevens omgaan.
Recht op inzage – U heeft het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over u beschikbaar hebben.
Recht op correctie – U heeft het recht om uw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn.
Recht om bezwaar te maken – U heeft het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens als u het niet eens bent met de manier waarop we uw persoonsgegevens verwerken. Zo kunt u ons bijvoorbeeld vragen om uw gegevens niet langer te gebruiken voor onze nieuwsbrieven.
Recht op data-portabiliteit – U heeft het recht om gegevens die u aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die u met ons heeft gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat u deze gegevens kunt bewaren in een database van u of van een andere partij.
Recht op beperking – U heeft het recht om beperking van de verwerking van uw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij uw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken.
Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen – U heeft het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van u hebben te verwijderen. Wanneer u een verzoek indient om uw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot u herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren.
Recht om een klacht in te dienen – U heeft het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan. Wanneer u een klacht heeft, dan lossen wij dat het liefst zelf met u op. U kunt uw klacht voorleggen aan een van onze medewerkers, of neem rechtstreeks contact op met onze functionaris Gegevensbescherming. U heeft tevens het recht om u met uw klacht te wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens.
Contactgegevens
Bij vragen kunt u te allen tijde contact met ons opnemen.
Sjerpa-Gems (onderdeel van Flow of Love)
Gerbrandijlaan 21
4333 BG Middelburg
Nederland
Tel. 0031 (0)6 49493487
Email: info@flowoflove.nl
Website: www.sjerpa-gems.com
KvK-nr. 67819877
BTW-nummer. NL001788209B44
IBAN: NL62 KNAB 0259 6030 90
SWIFT-code/BIC-code: KNABNL2H.
'